вторник, 7 октября 2014 г.

#26 Простыя словы, простыя рэчы

упораты рэдактар:

Усім прывет. Зараж жа выказываю сваё прабачэнне тым, хто не вельмі зразумею пра што нумар і на якой мове я размаўляю. Ох хлопцы, яг даўно я не практыкаваў размаўляць на роднай мове , а пісаў дык зусім сто гадоў таму. І за гэта мне вельмі сорамна. А я яшчэ я прашу прабачэння за свае памылкі ў тэксце.
 Як так спадарста атрымалася, што беларусы саромеюцца размаўляць на сваёй мове? Вы спытаеце мяне, што натхніла цябе Барыс на чарговы эксперымент? Дык вось паведаю вам невялічкую гісторыю. Значыць еду я у мятро і разам з са мной сядзіць дзяўчына, я амаль сплю, яе размова вядзецца на "чистом русском языке" , а потым яна  гаворыць, "я выйду на Першамайскай". Я быў крыху здіўлены. Але напрыканцы свайго шляху, я пачаў разумець, что беларуская мова жыве у кожным із нас. І той дзяўчыны ў галаве нават не было варыянтаў як адказать, не Первомайская, а Першамайская і ніяк па іншаму.
    "Асцярожна!Дзверы зачыняюцца, наступны прыпанак Шэпічы" - ох як мяне раскідывае ў стораны ад гэтай фразы. А гэтыя сацаяльные плакаты пра першае слова?Суніцы!Перамага!
Дык давайце пабуздім у нутры кожнага з нас, сапраўднага беларуса і пакажам усяму свету, хто такія беларусы і як добра мы гуляем у хутбол.
  Прыемнага прачытання!



ІНТЭРВЬЮ З АСОБАЙ

Сення у нашай рубрыцы гулец  за мяжы , беларускі канадзец і проста добры гулец,Уладзіслаў Салаўёў. Ён зазірнуў на некалькі гадзін к нам у рэдакцыю калі быў праездам. 



- Добрый дзень. Як справы? Можаш некалькі слоў пра сябе?
Добры. Усё выдатна. Некалькі слоў пра рэальнасць я так разумею?Мне 31 год, жыву і працую ў Гродне.

- Пачнем з пачатку, як ты трапіў у футстар? Што на першым чынам табе спадабалася?
Складана ўспомніць, гэта мой другі гулец, першаму ўжо 38 гадоў і яго кар'ера коціцца да заходу. Здаецца, спачатку на форуме Хакей Арэны хто-то запосьціў спасылку. Як аказалася, тады сюды лінуў цэлы паток хакейных менеджэраў, у тым ліку тыя з кім я блізка кантактаваў. Адразу прапанавалі пайсці ў каманду, будучую легенду Футстара, - Петроліўм. Мой першы гулец - апорны паўабаронца, у складзе Петроліўма, выйграваў і Лігу Чэмпіёнаў і Міжкантынентальны Кубак, шматразовы чэмпіён і ўладальнік кубка Беларусі. У першую чаргу ў гульні падабаецца менавіта падыход да развіцця аднаго гульца, а не цэлай каманды, можна перадыхнуць ад іншых менеджэраў)).

- Чаму абраў пазіцыю нападніка?
Жадаў больш забіваць (у адрозненні ад «бацькі»), прыносіць камандзе перамогі, адчуць сябе зоркай))

- Як адбылося тое, што граешь за мяжой? Як трапіў у Канада? Я чуй, што у Канадзе вялікая беларуская суполка,так гэта?
Як-та так атрымалася. На працягу мінулага сезону пісалі многія трэнера, прапаноўвалі перайсьці да іх. А як толькі сезон скончыўся і прыйшоў час вырашаць з камандай, усе кудысьці зніклі, тут і падгарнуўся варыянт з Канадай. Ня выстаяў перад магчымасьцю у рэчаістасьці назіраць за матчамі НХЛ)). Так, кампанія ў нас тут добрая падабралася, збіраемся кожныя выхадныя "понастальгировать" па Радзіме. Ну і ў камандзе таксама весела, шкада вынікі пакуль што не вельмі, хоць у мінулым туры мой гол апынуўся адзіным і пераможным, у раздзявальцы ледзь не карнавал адбыўся, на заўтра камандную трэніроўку прыйшлося адмяніць, канадцы ўсё ж такі столькі не п'юць, давялося аднаму мяч штурхаць, ну хоць ніхто не перашкаджаў забіваць ўдосталь))

- Былі думкі пачаць кар'еру трэнера?
Не, іншыя онлайн праекты адымаюць увесь вольны час.

- Глядзей апошнія гульні беларускіх клубаў у Лізе Чэмпіонаў? Твае думкі на гэты конт?
Глядзеў у поўвачэй. Паглядзім што будзе далей, пакуль рана рабіць высновы.

- Як ставішся к таму, что футбольныя гульні каментуюць на беларускай мове?
Выдатна, я толькі за!

- На колькі часта ужываешь беларускую мову у сваем жыцці?
Не так часта як хацелася б. Вось у Канадзе гэта іншая справа))

- Якую адзнаку па беларускай мове мей у школе?
Занадта даўно гэта было, не прыпомню.

- Назаві тры рэчы, якія у цябе асацыююцца с роднай краінай?
Гісторыя (ВКЛ, РП), прырода (лясы, азёры, рэкі, лугі), архітэктура (замкі, цэрквы, касцёлы).

- Як ты думаешь хто у гэтым сезоне стане чэмпіёнеам Вышэйшай Лігі Беларускага ФС ?
Буду спяражываць «Дзеткам» і БАТЭ, бо мой "бацька" там гуляў) Ну і за яго цяперашні клуб - «Зорку».

- Есць жаданне гуляць у беларуским клубе?
Нарэшце! Так, я адкрыты для прапаноў бліжэй да канца сезону.

- Твая любімая каманда і гулец? 
Я так разумею ў футболе? Калі ў цэлым, то - Мілан эпохі Ван Бастена. У цяперашні час, баюся, не буду арыгінальны - Рэал, Мілан, МЮ, Манака, Баруссія Д. Гульцы - КР, Т. Мюллер. Наогул я больш цікаўлюся іншымі відамі спорту - хакей (выключна НХЛ) і амерыканскі футбол (НФЛ і НСАА).

- Гуляешь ці ты у хутбол?
У маладосці гуляў галкіперам.

- Чытаешь наш часопіс?
Пакуль не даводзілася, але цяпер абавязкова падпішуся, ды і ўсе нумары ў Канадзе скуплю ;-)

- Якія мэты ставіш сабе у ФС ?
- Ну паўтарыць поспехі «бацькі» наўрад ці атрымаецца, але выйграць пару нацыянальных чэмпіянатаў вельмі хацелася б і мару дапамагчы зборнай на міжнароднай арэне.

- Чаго табе не хапае у гэтай гульне?
Ммм, хутчэй нават зашмат, новыя скіллы дадалі шмат непатрэбнай заблытанасці. Мяне Футстар падкупляў сваёй адноснай прастатой.

- У якія віртуальные гульні яшчэ гуляеш?
Хакей Арэна, ПБЛ-ліга, ППМ.

- Якія б ты парады даў гульцам, якія толькі пачынаюць свой шлях на прасторах ФС?
Быць актыўнымі, чытаць форумы, пабольш камунікаваць (у гэтым і ёсць сэнс такіх праектаў), эфектыўна трэніравацца, менш піць пасля перамог, бо маючы гэтую звычку на старасці гадоў будуць хутчэй падаць скіллы :-)

- Як там у гэтай Канадзе? Лепш чым у Беларусі ?
Тут, вядома, добра, але на Радзіме значна лепш))

- Можа парачку слоў у добры шлях? Так сказаць пяць хвілін эфірнага часу ,перадаць прывітанку
- Ммм, давайце лепш яшчэ па адной бутэлечцы замовім? ;-) Дзякуй за гутарку, заўсёды рад. Усім прывітанне.

- Дзякуй



БЕЛАРУСКІЯ МОДНІКІ

Крышачку беларускай моды :)









АГЛЯД ВЫШЭЙШАЙ ЛІГІ




Мінскія дынамаўцы перад матчы з Чылдрэнами, напэўна ў галаве трымалі матч стартавага тура супраць "ролінгаў". Аднак не гледзячы на ​​ўсе  выпраўленныя памылкі таго матчу, буйной паразы дынамаўцам пазбегнуць не ўдалося.
    Бульдозер c шыльдзікам RS, працягвае укатывать сваіх апанентаў у асфальт. Не звяртаючы ўвагі на статус супернікаў і іх рэгаліі. На гэты раз "ролінгі" ня пашкадавалі Зорку, якая выклапатавала дванаццаць мячоў. Саліраваў у гэтым матчы Сяргей Распуцін. Пакуль за тры матчы, стоунз прапусцілі толькі аднойчы, паглядзім што будзе ў наступным туры, калі яны паедуць у госці да "недалетак".
    Наўздагон за "ролінгамі" пускаюцца і "леапрадовые", якія на сваім стадыёне нанеслі буйное паражэнне БАТЭ. Помніцца ў мінулым сезоне, на гэтым стадыёне, "барысаўчане" з такой жа розніцай мячоў прайгралі тады будучаму чэмпіёну. На гэты раз магчымай прычынай, было наяўнасць кадравых праблем, атрыманых у другім туры. (тры чырвоныя карткі)
     Матч паміж зоркалетимі і базингой абяцаў быць шматабяцальным, а якім ён стаў і што там адбывалася пачытайце ніжэй. Чэхі павінны былі з'язджаць з 3 баламі, а з'ехалі ні з чым.


Бамбардзіры:

Перадачы:





АГЛЯД Б-1 ЛІГІ







Каханцы мі ра моцна трымаюць першы радок. Парачка вопытных байцоў і рахунак з розніцай больш за дзесяць галоў у матчы гэта норма. На гэты раз, буйнае паражэнне пацярпеў ФК Мінск. Шчыра наогул не разумею трэнераў, якія не набіраюць склад наогул. Хай будуць легіянеры або беларусы малодшага ўзросту, усё роўна. Расклад у лізе набліжаецца да таго, што другі радок у лізе хутчэй за ўсё зойме Крымеа. У астатнім у лізе гэтак жа суха і глуха як і раней.


Бамбардзіры:


Перадачы:





АГЛЯД Б-2 ЛІГІ




Нязвыкла высокі радок для пачаткоўца, трымае FC Unior. Цёмны конік Б-2 лігі набірае пастаянны склад. Што вельмі радуе, на фоне змяншэння камандаў у Б-лізе. Самы цікавы матч выдаўся ў Мінску, дзе зорна-паласатыя прымалі Герту. Можа калі б не выдаленне галоўнага бомбрадіра "нямецкай" каманды Станіслава Мароза , гульня магла б прыняць больш відовішчны характар​​. У любым выпадку я личу, што на Олимпияштадіоне, Герта паспрабуе пазбавіць парачкі ачкоў, мінчан. А хлопцы дзядзькі Флойда чакана паклалі на лапаткі "эйраў". У каманды  ідзе альбо прайшло перастраенне складу і Гаўрылаў з кампаніяй рвецца вярнуцца ў Вышэйшую лігу.


Бамбардзіры:


Перадачы:





РАЗБОР ПАЛЕТАЎ




Саставы: 




Тактыческие схемы:




Агляд:

Звычайная суботняя раніца.
У рэдакцыі доўга выбіралі, які менавіта матч паглядзець. Я вельмі моцна настойваў на Дынама - Чылдрэны, але кіраўніцтва было непахісна. Інтрыгі там не будзе, адпраўляйся на Спэйспорт (хатні стадыён "касманаўтаў" рэд.). Трохі сумны і пануры, я зразумеў, што не змагу паглядзець матч сваёй каманды з-за рэдакцыйнага даручэнні. Але тут пачуўся званок на мой мабільны (Прамсувязь) .З BSWAS (Belarusian Space Watermelon Association for Spaceflight) мне патэлефанаваў даўні школьны таварыш. Памятаю былі часы, як мы ..... тузалі дзяўчынак за касічкі ў бакоўцы школьнага спартзалы. Наогул ён прапанаваў мне выпрабаваць новую інавацыйную сістэму відэаназірання з космасу. Сказаў апошняя распрацоўка. Я быў рады, бо гэта давала шанец паглядзець мне два матчы адразу. Я адразу сеў у сваю джылі (Gelly SC7 рэд.) І панёсся на стадыён, каб паспець наладзіць гэтую прыладу .....
       ..... Не зусім ранні час на гадзінах 11:15. Мабыць надвор'е не цёплае, на стадыёне вельмі шмат людзей у "скафандрах". Таксама прысутнічае група чэшскіх заўзятараў, з прамовы якіх я разумеў толькі, шкода, казёл, златы бажант, еўразвяз.
    Адназначным фаварытам у матчы была Базінга, сотні прагнозаў букмекерскіх кантор і рознага роду эксперты бачылі ў гэтым матчы перамогу чэхаў. Нягледзячы на свой ​​статус чэхі, вырашылі не рызыкаваць і выпусцілі чатырох абаронцаў. Першыя трыццаць хвілін каманды прыглядаліся да аднаго да аднаго, можна сказаць амаль аднолькава валодалі мячем. І чакана на трыццаць трэцяй хвіліне здарыўся гол. Доўгі закід у штрафную і вось ужо Марыян Мікель святкуе забіты мяч. Справа шла да таго, што Базінга з'едзе дадому з трыма баламі на перавагу. Але тактычныя перастаноўкі ў складзе "касманаўтаў" перавярнулі матч з галавы на галаву. Спачатку Руслан Цараеў рэалізаваў свой ​​адзін з нямногіх момантаў. Спэйс схапіўшы поспех за хвост рынулися наперад і вось ужо у Ёзефа Бодиша, здалі нервы.Красная картка і пенальці! Які з вялім задавальненнем рэалізаваў Аляксей Акіншін. Пасля такога падарунку лёсу, гаспадарам поля не заставалася нічога акрамя як давесці матч да лагічнага завяршэння і святкаваць поспех.
     Гледачы сыходзілі са стадыёна задаволеныя, а я засмучаны буйным паразай у хатнім матчы паехаў да хаты.
 

Окончательный счет:




Статистика:








ДЗЕНЬ БЕЛАРУСКАЙ МОВЫ




Прапаную раз у месяц пісаць на форуме выключна на беларускай мове!!!!!Калі за, то прапануйце даты або выказвайце сваё меркаванне на гэты конт.



БЕЛАРУСКІЯ ПЛЯЦОЎКІ

Невлячкі агляд беларускіх стадыёнаў, назва ды змястоўнасць.









РЭБУСЫ

Интелекутальная колонка от президента! Виктора Гончаренко. 
(Все ответы на русском языке)

1.




2.



3.





4.





5.








ЖОЎТАКАЛЯРОВАСЦЬ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Кахайце хутбол, жывіце хутболам і найчасцей размаўляце на роднай мове, дзе бы вы ні былі 

Барыска Туміловіч

Комментариев нет:

Отправить комментарий